Azrou – Tanger

Szülinapi reggeli, elegáns arab pincér, szolíd árak, némi svájci hangulat, sátortetős házakkal.

Palacsinta Gyétyinek, mert megérdemli, Rágcsa grízsütit evett, mert 36 lett. A kávéhoz vizet hoznak, eddig ilyen nem történt. A banda némi gyanakvással fogadja.

Irány Meknes.

Meknes

Balra Meknes nevezetessége a Győzelem kapu, avagy Bab Mansour.

Csak hogy tudjátok: A 17. sz-ban Moulay Ismail parancsára építették a várost, a hatalmas kapukkal, s rövid ideig főváros volt. Nagyon híres az olívapiaca. A piactéren tevezsírt és egyéb csodalényeket reklámozó varázslók kötik le a nagyérdeműt.

Sok keresztény építész rabszolga dolgozott az uralkodónak. Az uralkodó halála után az építkezés megszakadt. Ma már csak a felséges romok láthatók.

A nyugat varázsa:betört a maggi tagine-por!

Estére befutottunk Larache-on keresztül a kétes hírű Tangerbe. Egy-két utcagyereken kívül senki nem akart semmit tőlünk, ami kissé sértő, mert állítólag ez a leggengszterebb város. Gyétyi kiválasztott egy tutinak tűnő hotelt, amit zavaros térképeinkkel megtalálni nagy kihívásnak tetszett. 50m szállodától megkérdeztük merre lehet, még egy fél órát bolyongtunk:

A lonely térképe alapján, meg rendőri segítséggel betaláltunk a Ville Nouvelle-be (új városrész, franciák által épített rész). Még a Mohamed V. utat is megtaláltuk, de utcanevek nem voltak Így aztán a térképkéinkkel sokra nem mentünk. Egy zöldséges bódé előtt Rágcsi ügynök fogott egy nyelvet (ekkor mint később kiderült 50 méterre voltunk a hoteltől). Legalább 10 perces ötletbörze után nekivágtunk, kerestük a neves utcákat. Az estére és az igen furcsa tangeriekre való tekintettel, egy kis taxiba ültünk, hogy majd azt követve eljutunk a hotelbe. A taxis kibökte, hogy két utcára vagyunk. Gyétyi ügynök akcióba lépett és Rágcsa ügynökkel közösen gyalogos felderítésbe kezdtek. A bázissal rádión tartották a kapcsolatot, és minden eshetőségre egy Gekko (GPS) is volt náluk. A bázis (Archie, Póki és Pedró) egy buszmegállóban tartózkodott. A helyiek rajtuk keresztül szálltak le s fel, de nem mertek szólni, látván elvadult ábrázatukat. Valószínűleg nagyon elberberesedtünk, mert senki nem akart velünk üzletelni. Rágcsa ügynök hihetetlen zsenialitásával ismert pontra tévedtünk. A helyiek nem használnak utcaneveket, kávézók és egyéb helyek szerint tájékozódnak, még 3 csillagos szálloda személyzete sem tudja melyik utcában van a saját szállodájuk. És egyszer csak felragyog a hotel Andalouse táblája előttünk. Volt szoba és parkoló is. Már csak az autóhoz kellene visszatalálni. Ezt rizikós feladatnak érezték gyalogos ügynökeink, ezért megpróbálták bevetni a Gekkot és koordinátákat külden a bázisnak. Sajnos nem volt GPS vétel ezért, Rágcsa ügynök elindult vissza a bázisra, míg Gyétyi ügynök NDK túristának álcázva magát a Roxy kávéház előtti téren kereste a műholdakat. Jobbjában Gekko baljában rádió, lábán saru zoknival. Meglettek a koordináták, de Rágcsa ügynök még nem érte el a bázist. Majdnem eltévedt nyomában hat kérővel, a lonely-t később elrejtette, hogy besimuljon a tömegbe. Ennyi szép és pajkos nőt utunk során még nem láttunk. Rágcsa végülis a Fagor mosogép boltnak köszönhetően visszatalált. Innen már gyerekjáték volt az objektum bevétele.

Sikeres megérkezésünk után szülinapi ládaszertartást tartottunk a bálterem magasságú garázsban. Ancsa ajándéka az egyik láda belsejére ragasztva utazott velünk, a képeken épp ezt vadásszuk le. A szertartás fedett, zártkörű volt.

Ajándékbontogatás a szobában. Az ajándék egy tüneményes jókívánsághalom képekkel dúsítva. Közben az egybegyűltek borozgattak (Ksar rouge). Európai szemlélő számára talán nem adja magát, de a szoba kifejezetten luxuskategória és az ágyneműben is talán mi alszunk a héten előszőr.

Az ablakunktól fél méterre ment el a villanyvezeték.

Ünnepi vacsora Roxy gyorsétteremben. A helyi maffia vezetői megérkeztek míg mi vacsoráztunk, így fizetni már alig tudtunk, mert mindenki körülöttük ugrált.

Sültkrumplis ügynök az éjszakában, valami ismeretlen drogot emlegetett, amit egyikünk sem ismert, ő maga sem, pláne az elkészítését.

Pók kedvenc építkezése. Az alátámasztás girbe-gurba fákkal van megoldva.

Tanger egy piszok jó hely nagyon laza emberekkel. Vissza kell még jönnünk