Kerdous hágó– Tinzit – Massa-Sidi R'bat

Kellemeset alszunk. Reggelink a hotelben akadozva indul, de a főnök szavára a személyzet összekapja magát. Így hozzájutunk a már-már szokásos omlettünkhöz is. Távolodunk, ereszkedünk, elhagyjuk az Anti-Atlaszt is. Még egyszer visszanézünk a szakadék felé, ahol aludtunk.

Látjuk, érezzük az óceánt. Csodaszép. A nap is kisüt. Barnulunk.Aglou plage-on kávézgatunk. MELEG VAN!!!

Kifogytunk a tervekből, újak készülnek.

Homokos tengerparton haladunk, ma este egy halászfaluban tervezzük megszállni. Archi és Pók is küzd a homokkal. Dőlésszögünk tiszteletre méltó. Átrendeződünk és Gyétyi veszi át a navigátor szerepét. Eltévedünk. Pedro és Zita szivatja, Gyétyinek ez nem esik jól. A hangulat feszült, de ekkor különös csoda folytán előttünk a híd, amit kerestünk. A Massa folyó hihetetlen madárvilágát felverve, kivételesen szót fogadva a madárőrnek megközelítjük Sidi R'bat települést.

Hassan a házigazdánk egy hegyoldalba vágott barlangban lakik. Itt ez a szokás. Nem könnyű megközelíteni. Alattunk a háborgó tenger. A barlang fantasztikus, itt fogunk aludni.

Jönnek a helyi erők, népszerű lehet ez a Hassan. Gyétyi németről fordít jemeni arabra és ezzel kisegít egy ismeretlent.

Hassan halat fog nekünk grillezni, tehát elmegyünk bevásárolni a piacra. 2 kiló tonhal, fél kiló szardínia, több szatyor zöldség és kenyér. Ánizspálinka. Remekül érezzük magunkat a piacon, talán ilyen felállásban itt még nem is szereztek be vacsinak valót.

Pompás vacsorát készítünk. A szomszéd is megérkezik. Kicsattanunk annyit eszünk. Bár Hassan és a lottós mesemondó mindent megadna egy jó kis taginért,de nem adjuk fel. Fantasztikus hagymás paradicsomsalátát készítünk a teljesen új edényben.

Buli. Az ánizs pálinkát kólával kell inni. Matekból jobbak vagyunk. Barum banani igrum (vagy valami hasonló)- a banán azért görbe, hogy bekaphassuk. Ez éjfél körül úgy hangzik, mintha meghibbant volna a lottós és latinra váltana mese közben. Ezen szétesünk a röhögéstől. A nagyon jó hangulatot a szellemek rontják el. S még a lovas szellemmel sem lenne gond, ha Hassan nem kezdené fikázni a szomszéd vállalkozót és a széteső világot. Nehéz állást foglalni luxuséletünkből kisettenkedve. Rágcsa ízléstelennek tartja, hogy kezdik széthasogatni álmát, amelyben halászok közé leereszkedő királylányként tündököl, miközben kiderül, hogy egy szaros túrista. Jobb lesz aludni. Szép volt a mai nap is.

Alattunk a tenger hullámzik, hullámzik, hulllámmziiik.... ennek hangjára alszunk el. Hajnalban Pedro dagályra ébred. Alig méterre vernek fel a hullámok az ajtónkig. Mintha az esti beszélgetés kezdene realizálódni. Lehet, hogy néhány nap alatt hinnénk mindenben.