Átkelés a sivatagon Erg Shebi és Machrech közt.

Hideg szeles éjszakán vagyunk túl.

Pedró és Cickány nekivág a homokdűnéknek napfelkeltekor. Tejeskávé sajt kényér a reggeli. Kinga átjön egy kicsit beszélgetni.

Irány Merzouga. Taouzban a főút bevisz a kaszárnya udvarába, mosolyogunk integetünk és megfordulunk. Amíg aszfalton utaztunk a sivatag kialakulásáról olvasott fel nekünk idegenvezetőnk, Rágcsa.

Kezdődik a terep szakasz. Egy Er Remlia nevű falut üldözünk. Egy kihalt oázist találtunk, csak a temető jelzi, hogy itt emberek éltek.

Szántás, rémült franciák

Megálltunk, mert Pók aggódott, hogy laza a csörlőnk, valószínűleg a kompon babrált vele valaki.

A Pedró kapta a Jó Szántóvető szerepet: „A Cica földbevezetése”

Rejtélyes kutak, mint később megtudtuk kohl-nak hívják, és festenek vele.

Foszíliákat gyűjtünk

Átkelés a dagonyás folyómedren. Pók szerint nem kéne megijedni, menjünk neki, a többiek leszavazták. Egy helyi srác utánunk futott és elmagyarázta, hogy az auberge felé vezető úton tudunk átkelni.

Ksar Boula – Portugál erőd. Kb a 16. századból maradt.

Machrech fogadóba igyekszünk. Mohamed a helyi benzinkutas beült hozzánk, hogy megmutassa az átkelőt. Ennek azért örültünk, mert már kezdett besötétedni, és mint kiderült legalább 3km-t tettünk meg a folyómedren keresztül. Rheris-nek nevezték el a rumi urak. Szerencsénk volt, mert nemrég esett és nincs fes-fes (alattunk beomló homokgödrök). Így minden differenciál zár használatával padlógázon át tudtunk kelni.

Fürdőszoba a sivatag közepén

A Dakar minket fog követni. A helyiektől megtudjuk, hogy erre fog jönni amerre mi jártunk. Igaz ők 3 nap alatt lenyomják Marokkót.

A fogadóban a szokásos alkudozás után 80 Dirham/fő-ért szállást és vacsorát kapunk. Ismét sátrazunk, sokkal barátságosabb, mint a szobák. Még vacsora előtt bementünk az étterembe. Elkezdtek zenélni egy hiányos húrozatú gitáron, dobokon és csörgővel. Még a nők is előjöttek. A fogadót testvérek üzemeltették. Nagyon jó hangulat volt. Gyétyi, Ibrahim, a főnök mellett ült. Énekelték szép dalaikat, nagy összhangban. Cickány Pók vállára hajtott fejjel hallgatta a zenét. Pedróci telefonra rögzítette a produkciót. Aztán vacsorát hoztak, magunkra hagytak, minket figyelmesen, majd visszatértek és beszélgettünk még egy kicsit. Majd még egy kis zene. Gyétyi megmutatta a fényképező gépén lévő képeket, ezt egész jól bírták egészen addig, míg meglátták ahogy Pedró szánt. Ekkor Ibrahim a térdét csapkodva röhögött.

A berber sátorban ez éjszaka nagyon kellemeset aludtunk.